>>> IPad, IPhone GİBİ APPLE İŞLETİM SİSTEMİ ALTINDA ÇALIŞAN CİHAZLARDA ÖĞRENCİ ŞİFRELERİ ÇALIŞMAMAKTADIR. SORUN YAŞANMAYAN WINDOWS VE ANDROID İŞLETİM SİSTEMLERİ İÇİN DYNED'İ AŞAĞIDAN İNDİREBİLİRSİNİZ... >>> DYNED'İ İLK DEFA KULLANAN ÖĞRENCİLERİN PLACEMENT TEST'E (YERLEŞTİRME TESTİ) GİRMESİ GEREKMEKTEDİR. TEST SONUCUNA GÖRE PROGRAM SİZE HANGİ KURDAN BAŞLAYACAĞINIZI BİLDİRECEK VE O KURLARIN KİLİDİNİ OTOMATİK OLARAK AÇACAKTIR. TESTİ YARIDA BIRAKIR YA DA BAĞLANTINIZ KOPARSA TEST KİLİTLENECEKTİR. BU DURUMDA EĞİTMENİNİZE BAŞVURARAK KİLİDİN AÇILMASINI SAĞLAYIN. AKSİ TAKDİRDE PROGRAMDAKİ DERSLER AÇILMAYACAKTIR... <<<

25 Ocak 2009 Pazar

OFF-TOPIC > KELİMELERİ DOĞRU TELAFFUZ ETMEYİ ÖĞRENELİM

Birçok kişi, kelimelerin nasıl söylendiğinden tam emin olmadığı için yabancı bir dili konuşmaktan çekinir. Bilgisayarınızda sözlük yoksa; derslerde karşılaştığınız, ya da aklınıza takılan kelimelerin İngilizce'de nasıl telaffuz edildiğini merak ederseniz ve elinizin altında da internet bağlantısı varsa aşağıya yazdıklarımı uygulayın. Böylece yine kendiniz doğru telaffuzu duymuş olacaksınız. (Resimlerin üstüne tıkladığınızda büyük hallerini görebilirsiniz.)

Önce aşağıdaki adrese giriyoruz. (Bu adresi sık kullanılanlara ekleyin)

http://www.merriam-webster.com/

Karşımıza MERRIAM-WEBSTER sözlük sitesi çıkıyor.

Okla gösterdiğim yere arayacağımız kelimeyi yazıyor ve Search düğmesine basıyoruz.


Karşımıza kelimenin İngilizce tanımı çıkıyor. Telaffuzunu dinlemek için yuvarlakla gösterdiğim kırmızı hoparlör resmine basıyoruz.

Karşımıza yeni bir pencere açılıyor ve o kelimenin telaffuzunu dinletiyor.

Tekrar dinlemek istersek "hear that again" yazısına basıyoruz.

4 yorum:

  1. 6-B GİZEM
    Güzel olmuş fakat 2.ÜNİTEYE geçmek mümkün gibi görünmüyo

    YanıtlaSil
  2. Acaba STUDY RECORDS ve TUTOR bölümlerini kullanıyor musun? Kullanmanız gerektiğini buraya yazmıştım. Ben senin çalışmalarını kontrol ettim, yüzdelerin bir üst üniteye geçmek için çok düşük. Yeterince dinleme yapmadığın görünüyor. Çok fazla altyazı kullandığın yazıyor. Ben bunların puanları düşürdüğünü burada yazmıştım. E-mail'ine bir resim yolladım, onu kontrol edersen sevinirim.

    YanıtlaSil
  3. Sir sizin dediğiniz yere girdim fakat bazı kelimelerin telafuzu çıkmadı ama site açıldı bu sizce neden olabilir?

    YanıtlaSil
  4. kelimeleri takısız yazacaksınız. Örneğin "eating" değil "eat" yazmanız lazım.

    YanıtlaSil